CONVEY: Ένα διαδικτυακό “παιχνίδι” για τη σεξουαλική κακοποίηση

Τι είναι το «CONVEY»;
Το «CONVEY» είναι ένα παιχνίδι για τη σεξουαλική κακοποίηση. Μα τι παιχνίδι; Παίζουμε με τέτοια πράγματα;

Το «CONVEY» είναι ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι, με το οποίο μπορούμε να παίξουμε μικροί και μεγάλοι στο κινητό ή τον υπολογιστή μας και να ενημερωθούμε σχετικά με τις μορφές τις κακοποίησης.

Στόχος του εν λόγω παιχνιδιού, είναι να καταπολεμήσει τη σεξουαλική βία και την παρενόχληση μέσω της ψηφιακής εκπαίδευσης των νέων και όχι μόνο, σχετικά με τα στερεότυπα φύλου και τη σεξουαλικότητα των γυναικών, στα μέσα ενημέρωσης. Το επίκεντρο αυτού του παιχνιδιού στοχεύει στο να αναδείξει, ότι η ανισότητα των φύλων τελικά, μπορεί να οδηγεί στη βία με βάση το φύλο / έμφυλη βία. Μέσω της ανάπτυξης ενός διαδικτυακού παιχνιδιού, το πρόγραμμα στοχεύει στην ενίσχυση του σεβασμού των δικαιωμάτων των γυναικών, των παιδιών και στην αλλαγή της συμπεριφοράς και στάσης των νέων, που ενισχύουν τα στερεότυπα φύλου, τα οποία τελικά οδηγούν, στην ανισότητα των φύλων.

Το διαδικτυακό παιχνίδι προσομοίωσης περιλαμβάνει τέσσερις διαδραστικές ιστορίες, που αντικατοπτρίζουν διαφορετικές πτυχές της βίας, με βάση το φύλο. Αυτά τα θέματα περιλαμβάνουν: κακοποίηση παιδιών, ενδοοικογενειακή βία και εκδικητική πορνογραφία. Στο παιχνίδι, οι χρήστες καλούνται να αναλάβουν το ρόλο ενός ντετέκτιβ, που πρέπει να ερευνήσει και τελικά να αποκαλύψει ένα έγκλημα, το οποίο σχετίζεται με τη βία, με βάση το φύλο. Οι χρήστες θα μπορούν να παίρνουν εκτελεστικές αποφάσεις μέσα στο παιχνίδι, επιλέγοντας διαφορετικά πλαίσια διαλόγου και επιλέγοντας διαφορετικές ενέργειες, που επιτρέπουν ένα επίπεδο αυτονομίας.

Παράλληλα, στην πορεία του παιχνιδιού εμφανίζονται αναδυόμενες πληροφορίες από αρθρογραφία και περιστατικά κακοποίησης, που ενισχύουν τις γνώσεις των παιδιών, σχετικά με τα εν λόγω φαινόμενα.

Επιπρόσθετος στόχος αυτού του διαδικτυακού παιχνιδιού προσομοίωσης, είναι πρώτα απ’ όλα να υποστηρίξει την εκμάθηση σύνθετων θεμάτων, που σχετίζονται με τη βία με βάση το φύλο, μέσω της παρουσίασης πραγματικών σεναρίων. Δεύτερον, το παιχνίδι ενθαρρύνει την αλλαγή της στάσης και συμπεριφοράς μεταξύ των νέων, μέσω της αποτελεσματικής επικοινωνίας των ενοτήτων και των μηνυμάτων που περιέχονται στις ιστορίες.

Οι συμπεριφορές βίας έχουν διάφορες μορφές και μπορεί να εκδηλώνονται με σωματικό, αλλά και με λεκτικό και συναισθηματικό τρόπο. Για παράδειγμα, η δημιουργία φόβου σε ένα άτομο ότι μπορεί να του ασκηθεί βία με τη μορφή απειλών, περιλαμβάνεται στην κατηγορία των βίαιων συμπεριφορών και συγκεκριμένα της λεκτικής, αλλά και συναισθηματικής βίας.

Η ισότητα των φύλων αναφέρεται ως προς την ισότιμη αντιμετώπιση των γυναικών και των ανδρών, των κοριτσιών και των αγοριών, ως προς τα δικαιώματα, τις ευθύνες και τις ευκαιρίες. Η ισότητα δε σημαίνει ότι οι άνδρες και οι γυναίκες θα γίνουν ίδιοι, αλλά ότι μπορούν να έχουν ίσα δικαιώματα, ευθύνες και οι ευκαιρίες που έχουν, δεν εξαρτώνται από το φύλο που ανήκουν. Τα ενδιαφέροντα, οι ανάγκες και οι προτεραιότητες των γυναικών και των ανδρών λαμβάνονται εξίσου υπόψη, αναγνωρίζοντας τη διαφορετικότητα.

Παράλληλα, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι μια συνεχόμενη και εξελισσόμενη διαδικασία απόκτησης πληροφοριών και διαμόρφωσης συμπεριφορών, απόψεων και αξιών για την σεξουαλική και αναπαραγωγική υγεία, τις διαπροσωπικές σχέσεις, την τρυφερότητα, την εγγύτητα, την εικόνα του σώματος και τους φυλετικούς ρόλους. Επιπλέον, είναι ένας σημαντικός παράγοντας, ο οποίος μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης.

Εν κατακλείδι, τα ψηφιακά μέσα αναφέρονται στον ήχο, την εικόνα και τη φωτογραφία, το περιεχόμενο των οποίων έχει κωδικοποιηθεί. Αφού τα ψηφιακά μέσα κωδικοποιηθούν, μπορεί κανείς εύκολα να τα διαχειριστεί, να τα μοιράσει, να τα εφαρμόσει σε υπολογιστές και εύκολα να τα μεταφέρει σε διάφορα ηλεκτρονικά δίκτυα, γεγονός που μπορεί εύκολα να «γεννήσει» το διαδικτυακό εκφοβισμό με όποια μορφή, μπορεί να λάβει.

Όλα τα ανωτέρω είναι θέματα, τα οποία θίγονται στο «CONVEY» με έναν παιγνιώδη και διαδραστικό τρόπο, καθώς η φύση του παιχνιδιού προσφέρει πληροφορίες και γνώσεις, αλλά παράλληλα θέτει το χειριστή του παιχνιδιού σε εγρήγορση και τον ευαισθητοποιεί γύρω από αυτά, τα ευαίσθητα θέματα.

Από Το Χαμόγελο του Παιδιού (Σας ενδιαφέρει)

Leave a Comment